Портфоліо Осипенко Людмили "Андрій Малишко. Пісня про рушник"

Портфоліо Осипенко Людмили  "Андрій Малишко. Пісня про рушник"
Назва навчальної теми

Андрій  Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник»

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

українська література

Вік учнів, клас

7 клас, 12-13 років

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Проект для учнів 7 класу за темою програми. Кожна дослідницька група працюватиме над своїм питанням:

  •  Група « Біографи» (готують повідомлення  про основні події в житті Андрія Малишка).
  •  Група «Етнографи» (створюють презентацію про образно-символічне значення рушників).
  •  Група «Літературознавці» готують повідомлення про роль  художніх засобів у поезіях  Андрія Малишка.
Потім презентує результати своєї діяльності.

План вивчення теми (вставити файл)

План

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

 

На початку проекту

Впродовж роботи над проектом

Наприкінці роботи над проектом

Опитувальник;

діаграма Вена

 

Опитувальник

(за допомогою Google forms);

заповнення

діаграма Вена

 

 Консультації

Самостійна робота з Формами оцінювання (само- та взаємооцінювання)

Опитування

 Форма оцінювання для роботи в групах

 Письмові огляди, звіти

 

 Демонстрація (захист проекту)

 

 Форма оцінювання продукту

 


Використання запитань впродовж вивчення теми для з’ясування розуміння учнями Основних запитань, а також інших важливих проблем повісті. Визначення попередніх знань учнів щодо теми та того, що саме вони знають про рушник відбувається при заповненні ними діаграми Вена  та проведення анкетування (анкети). Під час заповнення свого блогу, який ведуть учні впродовж вивчення теми, вони мають використовувати Форму оцінювання блогу, яка допомагає їм ставити свої навчальні цілі, фіксувати виконання проекту своєю та іншими групами, аналізувати власне навчання. Періодичний перегляд та читання вчителем їх записів та коментарів дозволяє оцінити розуміння учнів і, при необхідності, скеровувати їх навчання в потрібному напрямку. 

 Учні також використовують Форму оцінювання з балами, за якою вони мають створювати презентацію.

До закінчення створення презентацій потрібно призначити спеціальні консультації, бесіди з вчителем та однокласниками, щоб надати авторам презентації зворотній зв’язок щодо покращення презентації. Надайте можливість  учням ознайомитися з  думками та пропозиціями інших та надайте час та допомогу для виправлення чи редагування вже створеної презентації.

Використайте опитувальник  для підсумкового оцінювання, організуйте взаємооцінювання у групі враховуючи те, який саме вклад зробив кожен учень в роботу групи і наскільки його/її вклад був цінним. Оцініть учнів і під час підсумкового обговорення Ключового запитання.

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

Учитель проводить опитування на початку уроку. Це дає можливість націлити учнів на активну співпрацю і вирішення проблемного питання.

Учні заповнюють діаграму Вена.

Потім вчитель має активізувати творчу діяльність  учнів. Наприклад таке завдання: опитувальник.

Учитель формує клас на дослідницькі групи. Кожна група  отримує завдання і працює над ним. За допомогою анкети учні повинні розпитати своїх  батьків ,що вони знають про різновиди рушників або прочитати про це  в додаткових посібниках.

Перед початком учнівської роботи  в групах, вчитель демонструє учням відеокліп, щоб краще ознайомитись з темою проекту.

Група « Біографи» готують повідомлення  про основні події в житті Андрія Малишка.

Етнографи  створюють презентацію про образно-символічне значення рушників.

Група «Літературознавці» готують повідомлення про роль  художніх засобів у поезіях  Андрія Малишка.

Група «Етнографів» досліджує культуру та побут українців.

Вчитель проводить консультації для учасників проекту, вносить свої поправки і доповнення.

В кінці проекту вчитель використовує опитувальник   для підсумкового оцінювання та завершує проект.

 

Відомості про автора
Ім'я, прізвище

Осипенко Людмила Миколаївна

Фах, навчальний предмет

вчитель української мови та літератури

Навчальний заклад

Помічнянська ЗШ №3 Добровеличківської райдержадміністрації Кіровоградської області

Місто\село, район, область
Помічна

3 коментаря

Вітаю, Людмило Миколаївно! Як на мене, Ви проробили титанічну роботу: не лише спланували цікавий та значущий для всіх проект, але й навчилися працювати з багатьма Інтернет-сервісами. Я б до Вашого проекту додала діяльність, безпосередньо пов’язану із життям учнів (наприклад, пофотографувати рушники, які є вдома чи у мешканців села/ міста і розібратися з символікою, або ж порівняти культуру і побут українців сотні років тому і сьогодні тощо). А ще додайте посилання на учнівський сайт чи блог, в якому відображено хід та результати досліджень.
Успіхів Вам у реалізації ідей!
Шановна пані Людмило! Приємно вражений. Народні звичаї, символи наразі актуальні, як ніколи. Матеріал є дуже доречним під час вивчення теми, підібраний з урахуванням вікових особливостей учнів 7-ого класу, вражає своєю новизною. Вдячний Вам за цікаву ідею, підказку у підготовці до уроку!!!!!!!)))))
Доброго дня, пані Людмило! Світлий проект та дуже потрібний. Дітям завжди цікаво вивчати побут і звичаї українців.Одне цікаво: а чи не могли б самі учні заспівати цю пісню? На мою думку, було б дуже гарно. Успіхів Вам та хороших учнів!