Портфоліо Олексенко Оксани з теми "Михайло Коцюбинський Повість "Тіні забутих предків"

Назва навчальної теми

Українська література

Михайло Коцюбинський. Повість «Тіні забутих предків»

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Українська мова, українська література, інформатика.

Вік учнів, клас

10 клас, 15-16 років

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Навчальний проект  з української літератури для учнів 10 класу  з теми «Карпатські Ромео і Джульєтта, або вічна таїна кохання». Працюючи у групах, учні досліджуватимуть різні питання, щоб по закінченню проекту дати відповідь на питання, яке завжди цікавило людство «Що є найвищим щастям?». Для розкриття теми учні створюватимуть презентації, буклети, діаграми, виконуватимуть театральні дійства, створять свій блог  

План вивчення теми (вставити файл)

План

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Використання запитань впродовж вивчення теми для з’ясування розуміння учнями Основних запитань, а також інших важливих проблем повісті. Визначення попередніх знань учнів щодо теми та того, що саме вони знають про «Тіні забутих предків» відбувається при заповненні ними  таблиці З-Х-Д.  Учні ведуть свій блог впродовж вивчення теми Періодичний перегляд та читання їх записів та коментарів дозволяє оцінити розуміння учнів і, при необхідності, скеровувати їх навчання в потрібному напрямку.  

Учні також використовують Форму оцінювання з балами, за якою вони мають створювати презентацію.

До закінчення створення презентацій потрібно призначити спеціальні консультації, бесіди з вчителем та однокласниками, щоб надати авторам презентації зворотній зв’язок щодо покращення презентації. Надайте можливість  учням ознайомитися з  думками та пропозиціями інших та надайте час та допомогу для виправлення чи редагування вже створеної презентації.

Використайте Опитувальник також і для підсумкового оцінювання, організуйте взаємооцінювання у групі враховуючи те, який саме вклад зробив кожен учень в роботу групи і наскільки його/її вклад був цінним. Оцініть учнів і під час підсумкового обговорення Ключового запитання – Що є найвищим щастям?

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

Перед початком роботи над проектом, учитель надає інформацію учням про метод проектів у вигляді буклету (стор.1), (стор.2)

В перший день роботи над проектом учитель показує презентацію учням з метою ознайомлення з темою та завданнями проекту. Учні об’єднуються у  групи, обирають назву групи,  з учителем обговорюють питання над якими будуть працювати протягом 2 тижнів.

Вчитель дає завдання учням:

  1. З’ясувати  особливості характеру та естетичні смаки карпатських українців

  2. Порівняти повість М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» та екранізацію повісті С.Параджановим.

  3. Укласти словничок діалектизмів повісті.

  4. Створити інсценізацію уривка повісті.

При виконанні дослідницьких завдань учні шукатимуть інформацію в інтернеті (переглянуть фільм С.Параджанова «Тіні забутих предків»; інформацію для створення презентації про особливості характеру та естетичні смаки карпатських українців, дадуть відповіді на опитування з теми)

Вчитель з учнями  буде спілкуватися з допомогою електронної пошти

Учитель проводить опитування з метою виявлення рівня володіння текстом та теоретичним матеріалом з теми.

Протягом першого тижня:

  • Учні самостійно створюють блог, у якому діляться інформацією, фіксують перебіг виконання проекту. «Етнографи» збирають інформацію про життя гуцулів.

  • «Мовознаці» читають текст повісті, вибираючи діалектизми.

  • «Актори» готують інсценізацію уривка( самостійно добирають уривок, готують костюми, реквізит, музичне оформлення).

  • «Кінокритики» переглядають фільм, обговорюють побачене, порівнюють з прочитаним текстом.

Протягом другого тижня( під час уроку):

  • «Етнографи» демонструють створену ними презентацію   «Особливості характеру та естетичні смаки карпатських українців».

  • Мовознаці виготовляють буклет (стор.1), (стор.2) «Діалектизми у повісті «Тіні забутих предків».

  • «Кінокритики» складають порівняльну діаграму «Спільне» і «Відмінне» між повістю та фільмом «Тіні забутих предків»

  • «Актори» демонструють інсценізацію уривка повісті

Підсумовуючи усю пророблену роботу, учні роблять висновок,що найвищим щастям на землі є кохання, адже воно має незбагненну силу і не зникає навіть тоді,  коли закохані гинуть.

Завершуючи роботу над темою, учитель дає завдання написати підсумкове есе на тему "Образи Івана і Марічки як утілення ідеї незнищенності кохання”

Відомості про автора
Ім'я, прізвище

Олексенко Оксана Володимирівна

Фах, навчальний предмет

Учитель української мови та літератури, українська література

Навчальний заклад

Комунальний заклад "Навчально-виховне об’єднання № 35 "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, позашкільний центр Кіровоградської міської ради Кіровоградської області”

Місто\село, район, область
Місто Кропивницький 

5 коментарів

Сподобалось застосування багатьох літературних прийомів(«Актори», Кінокритики", «Етнографи»,«Мовознавці»), інсценізація уривку твору.Я вважаю, що за поданим планом доступне і легке сприйняття твору.Зі свого боку хочу запропонувати учням вести читацький щоденник для відповідей. Цей щоденник надає учням можливість для документування їх читання, щоб записувати свої думки та відповідати на важливі запитання і наводити приклади пояснення літературних термінів.
Мої вітання, пані Оксано! Гадаю, Вам вдалося підійти до вивчення цієї теми так, аби учням було насправді цікаво працювати як на уроках, так і вдома. Як на мене, написання есе на тему «Що є найвищим щастям?» було б логічним, оскільки відповідало б на ключове запитання проекту, чи не так?
Бажаю Вам вдалої реалізації проекту та плідної роботи учнів!
Вітаю, Ганно Володимирівно! Дякую Вам за цікаво проведені заняття, допомогу під час роботи над проектом, слушні коментарі і зауваження. Я, звичайно, згодна з темою есе і допрацюю свій проект. Бажаю вам успіхів і активних слухачів.
Мені сподобались творчі завдання для дослідницьких груп.
Цей проект відкриває для учнів усю різнобічність світу західних українців. Я згодна з пропозицією Танкової Вікторії Георгіївни стосовно ведення читацького щоденника учнями.