Портфоліо Яценко Оксани з теми " Панас Мирний та Іван Білик.Роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

Портфоліо Яценко Оксани з теми " Панас Мирний та Іван Білик.Роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"
Назва навчальної теми

Проблема занепаду особистості у романі П.Мирного та І.Білика "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" та в наш час

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Психологія, українська мова, інформатика

Вік учнів, клас

16р. І курс

Стислий опис проекту

Проект з української літератури призначений для учнів професійно-технічного училища І курсу, що відповідає 10 класу ЗНЗ рівень стандарту. Під час вивчення теми "Панас Мирний та Іван Білик . Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» учні аналізують поняття добра і зла, визначають основні причини, що штовхають людину скоювати злочини. На прикладі головного героя Чіпки та на прикладі поведінки сучасних підлітків, учні роблять висновок про вічні проблеми існування добра і зла. У ході роботи над проектом учні спілкуються у блозі проекту. 

План вивчення теми

План вивчення теми    

Оцінювання 

Використання запитань впродовж вивчення теми для з’ясування розуміння учнями Основних запитань, а також інших важливих проблем роману. Визначення попередніх знань учнів щодо теми та того, що саме вони знають про добро і зло відбувається при заповненні ними Діаграми Вена  та таблиці З-Х-Д. Під час заповнення свого блогу, який ведуть учні впродовж вивчення теми, вони мають використовувати Форму оцінювання блогу, яка допомагає їм ставити свої навчальні цілі і аналізувати власне навчання. Періодичний перегляд та читання їх записів та коментарів дозволяє оцінити розуміння учнів і, при необхідності, скеровувати їх навчання, консультувати.  

Учні використовують Форму оцінювання з балами, за якою вони мають створювати презентацію.

До закінчення створення презентацій потрібно призначити спеціальні консультації, бесіди з викладачем та одногрупниками, щоб надати авторам презентації зворотній зв’язок щодо покращення презентації. Надайте можливість  учням ознайомитися з  думками та пропозиціями інших та надайте час та допомогу для виправлення чи редагування вже створеної презентації.

Використайте Форму оцінювання з балами також і для підсумкового оцінювання, організуйте взаємооцінювання у групі, враховуючи те, який саме вклад зробив кожен учень в роботу групи і наскільки його/її вклад був цінним. Оцініть учнів і під час підсумкового обговорення Ключового запитання - Чи точиться війна-боротьба у вашій душі?

Діяльність учнів та вчителя 

Перед роботою над проектом учнів необхідно ознайомити з принципом роботи над проектом. Для цього створюється буклет (стор. 1, стор.2)Викладач готує для учнів опитувальник, презентацію проекту,буклети, картку оцінювання певних видів роботи. Педагог знайомить учнів з планом роботи над проектом на націлює на основні види роботи. Даний опитувальник використовує викладач на початку роботи над проектом для розуміння рівня сформованості понять про добро і зло та про внутрішні чинники, що змушують людину творити зло.

Після цього учні розподілено на групи. У ході обговорення запланованих видів роботи необхідно з’ясувати, які форми роботи викликають труднощі, аби вчасно надати консультацію. До роботи залучено практичного психолога задля аналізу результатів опитування. Учням запропоновано висвітлювати хід своєї роботи, думки, які виникають під час роботи над проектом, у блозі. Всі учні об’єднані в групи: літературознавці, психологи, історики, опоненти. Кожна група отримала завдання, яке об’єднане однією ключовою проблемою: чи точиться війна-боротьба у вашій душі?

1 група. Літературознавці. Ця група отримує наступні завдання:Які особливості характеру проявляв Чіпка в дитинстві та юності? Чи щось насторожило вас? З’ясувати, хто  такий Чіпка — новий Робін Гуд, Кармелюк, народний месник-правдошукач чи дикий розбійник, злочинець? Літературознавці добирають портретні характеристики, описи тощо.Протягом першого тижня вони добирають робочий матеріал (цитати, описи) , використовуючи текст роману, діляться своїми думками щодо характеристики персонажа на сторінках блогу

2 група. Психологи . Ця група співпрацює з практичним психологом. Проблемне завдання групи: Коли ми про людину кажемо: «Такий у неї характер», що ми маємо на увазі?Простежити, як дитяча психологічна травма впливає на психічну нестабільність людини в дорослому житті. Разом із фахівцем учні пробують визначати обставини, які штовхають людину на злочин. Вони використовують блог для спілкування, інтернет-ресурси для перегляду різноманітних ситуацій, які є в нашому житті, аналізують їх. Результат своєї роботи оформлюють у вигляді буклету

3 група Історики. Дослідити, які історичні події вплинули на зміст роману.Охарактеризуйте становище селян після скасування кріпосного права - таке завдання для дослідження отримала група. Використовуючи знання з історії України, учні повинні сформулювати основні тези щодо становища селян у пореформені часи. Також учасники цієї групи надають інформацію про Робін Гуда та Кармелюка. Результат своєї роботи вони мають оформити у вигляді презентації.

4 група. Опоненти. Невиправдана жорстокість серед підлітків: причини зовнішні та внутрішні. Дане питання стосується сучасних факторів, які штовхають молоду людину на злочин. Учні добирають повідомлення з газет, журналів, інтернет-джерела тощо та доходять висновку про вічні проблеми добра і зла. Як результат роботи над проектом, ця група створює колаж



Для пошуку інформації учні разом з викладачем будуть використовувати такі інтернет-ресурси:

  • Онлайн-опитування;

  • Участь в інтерактивному обговоренні;

  • Спільне використання (створення, редагування) з іншими людьми документів, інших електронних ресурсів (електронних таблиць, презентацій, відео) в режимі реального та відстроченого в часі;

  • Отримання вражень та відгуків інших людей щодо створення ними продукту;

  • Спілкування з тими, хто знаходиться поза навчальним кабінетом;

  • Додаткові практики з використання писемного мовлення.


Відомості про автора
Ім'я, прізвище

Оксана Яценко 

Фах, навчальний предмет

викладач української мови та літератури

Навчальний заклад

ДНЗ "Кіровоградське ВПУ №4"

Місто\село, район, область
місто Кропивницький

4 коментаря

Проект зацікавив. Твір піднімає проблеми нагальні й глибокі. Цікаво сплановані форми роботи з учнями. Опитувальник дійсно дає змогу визначити рівень обізнаності учнів з поняттями добра і зла. Хороший буклет. Візьму його до уваги, коли буду створювати свій для учнів. Хотілось би побачити опитувальники, де видно, що діти знають, хто такі Кармелюк і Робін Гуд, адже їм потрібно відповісти на проблемне питання і визначитися: хто такий Чіпка — новий Робін Гуд, Кармелюк, народний месник-правдошукач чи дикий розбійник, злочинець?
А це потребує знання матеріалу.
Дуже дякую, справді слушне зауваження!
Мої вітання, Оксано Євгеніївно! Вам вдалося спланувати значущий, цікавий та надзвичайно корисний для учнів навчальний проект. А який результат, кінцевий продукт діяльності Ваших вихованців? Я б розділ «Діяльність учнів та вчителя» описала так, аби було зрозуміло, учні яких груп і при виконанні яких завдань використовуватимуть запропоновані Вами Інтернет-сервіси для спілкування та співробітництва. Посилання на презентацію учителя не спрацьовує, відредагуйте його.
Успіхів Вам у реалізації проекту!
Дякую за слушне зауваження. Над посиланням уже працювала, але ще перевірю.