Портфоліо Баланової Анастасії з теми:«“Кайдашева сім’я” – соціально-побутова повість-хроніка»

Портфоліо Баланової Анастасії з теми:«“Кайдашева сім’я” – соціально-побутова повість-хроніка»
Назва навчальної теми

«Рідня — серед дня, а як сонце сховається, то й не родичається» - за повістю І. Нечуя – Левицького «Кайдашева сімя»

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

українська мова, історія України, інформатика, українська література

Вік учнів, клас

15-16 років, 10 клас

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Проект для учнів 10 класу за темою програми «"Кайдашева сім’я” – соціально-побутова повість-хроніка».

Кожна дослідницька група працюватиме над своїм питанням:

  •  Історики: «Як відміна кріпацтва впливає на життя людей? Як родина Кайдашів поводить себе у цей період?»
  •  Психологи: «Яка причина проблем у родині Кайдашів?»
  •  Мовознавці: «Яку роль відіграють слова у стосунках між людьми? Які мовні засоби використовує автор у творі?»
 Потім презентує результати своєї діяльності цікавим та доступним способом. Усі завдання спрямовані на підвищення інтересу учнів до вивчення предмету «українська література», а також мотивують учнів до читання.
План вивчення теми (вставити файл)

План вивчення теми "Кайдашева сім’я”

Оцінювання (стислий опис і інструменти)


На початку проекту

Впродовж роботи над проектом

Наприкінці роботи над проектом

Опитування/Анкетування

 

Опитувальник

(за допомогою

Google forms)

Таблиця «ЗХД»

 

 

Консультації

 Самостійна робота з Формами оцінювання (само- та взаємооцінювання)

Форма оцінювання для роботи в групах

 Письмові огляди, звіти

 

Демонстрація (захист проекту)

 

Форма оцінювання продукту

Таблиця «ЗХД»

 

 





 


Використання запитань впродовж вивчення теми для з’ясування розуміння учнями Основних запитань, а також інших важливих проблем повісті. Визначення попередніх знань учнів щодо теми та того, що саме вони знають про «Кайдашеву сімю» відбувається при заповненні ними опитувальника  та таблиці З-Х-Д. Під час заповнення свого блогу, який ведуть учні впродовж вивчення теми, вони мають використовувати Форму оцінювання блогу, яка допомагає їм ставити свої навчальні цілі, фіксувати виконання проекту своєю та іншими групами, аналізувати власне навчання. Періодичний перегляд та читання вчителем їх записів та коментарів дозволяє оцінити розуміння учнів і, при необхідності, скеровувати їх навчання в потрібному напрямку. 

 Учні також використовують Форму оцінювання з балами, за якою вони мають створювати презентацію або буклет.

До закінчення створення презентацій потрібно призначити спеціальні консультації, бесіди з вчителем та однокласниками, щоб надати авторам презентації зворотній зв’язок щодо покращення презентації. Надайте можливість  учням ознайомитися з  думками та пропозиціями інших та надайте час та допомогу для виправлення чи редагування вже створеної презентації.

Використайтеопитувальник та доповніть таблиці З-Х-Д для підсумкового оцінювання, організуйте взаємооцінювання у групі враховуючи те, який саме вклад зробив кожен учень в роботу групи і наскільки його/її вклад був цінним. Оцініть учнів і під час підсумкового обговорення Ключового запитання – У чому недосконалість людської природи?

 

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи) 

Перед початком проекту вчитель готує для учнів зразокбуклету. В перший день проекту вчитель знайомить учнів з його темою. Вчитель пропонує учням пройти анкетування з метою зацікавлення учнів у вивченні теми, а також заповнити таблицю З-Х-Д, щоб зясувати загальні знання учнів.

1.    Вчитель формує 3 дослідницькі групи та пояснює завдання кожної з них (учні користуються інтернет-пошуком, щоб знайти необхідну інформацію для свого проекту):

  • зясувати, як відміна кріпацтва вплинула на життя людей;
  • простежити зміну взаємовідносин у родині Кайдашів у цей період;
  • проаналізувати причини проблем у родині Кайдашів, скласти опорну схему;
  •  створити переконливий перелік порад батькам та дітям щодо покращення взаємовідносин у родині.

2.   Після отримання завдань кожна група учнів працює над своїм проектом: збирає необхідну інформацію, аналізує її, синтезує та залишає необхідне.

Працюючи над проектом, учні кожної з дослідницьких груп спілкуються у чаті одної із соціальних мереж для обговорення знайденої інформації, а також фіксують перебіг виконання проекту у створеному блозі.

  Під час виникнення запитань щодо проекту, учні спілкуються з вчителем за допомогою електронної пошти.

3.    Протягом другого тижня учні презентують результати свого проекту:

Наприкінці проекту учні заповнюють опитувальник та доповнюють таблицю З-Х-Д з метою виявлення вчителем рівня засвоєння учнями даної теми.

Результатом діяльності учнів під час проекту є порадник «Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько. Поради батькам та дітям».

Використання Інтернету при виконанні проекту: пошук інформації за допомогою пошукових систем, спілкування у соціальній мережі та за допомогою електронної пошти; сайту для створення ментальних карт.
Відомості про автора
Ім'я, прізвище

Анастасія Баланова

Фах, навчальний предмет

Фах: українська мова та література, англійська мова;

навчальний предмет: українська література

Навчальний заклад

Державний навчальний заклад "Вище професійне училище №9 м. Кіровоград"

Місто\село, район, область
Кіровоград (Кропивницький)

10 коментарів

Чудовий проект! Все зрозуміло і доступно, детально описані завдання і форми роботи для кожної групи, підібрані цікаві інструменти оцінювання. Дуже гарно представлені результати роботи учнів (ментальна карта, презентація). Можна ще зробити інсценізацію уподобаного учнями уривку з твору (можливо, цим займеться окрема група «Актори»). Підібрана цікава тема, досить актуальна в наш час. Створюючи такий проект, учні формуватимуть в себе навички 21 століття, навчаться працювати з різними Інтернет-ресурсами та співпрацювати. Дуже б хотіла створити такий проект зі своїми учнями. Дякую за цікаві ідеї!!!
Дякую за пораду та позитивний відгук!
Цікавий проект. Актуальна тема.Я думаю, що діти з великою цікавістю і бажанням будуть досліджувати цю тему.Учнівська креативність у виготовленні кінцевого продукту (презентації, ментальної карти) — формування навичок 21 століття. Бажаю успіху!
Щиро дякую, колего!
Цікава і актуальна тема. Форми роботи, оцінювання дібрані вдало. Одна порада: пов'язувати твір із сьогоденням. Можливо, учні в групах це зроблять, але викладач має акцентувати увагу на цих проблемах, щоб учні розуміли, для чого вивчають твір, щоб уміли проводити паралель із сьогоденням, пізнаючи серед своїх сусідів чи родичів «кайдашів». Проект чудовий! Так тримати!
Є багато моментів, які хотілося б простежити. На «Кайдашеву сім'ю» я б виділяла більше годин, щоб розібрати її по «цеглинкам».
У плані зазначено: «Результатом діяльності учнів під час проекту є порадник «Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько. Поради батькам та дітям». Аналізуючи повість з усіх позицій, ми, звичайно, не оминемо актуальність теми. Дякую за пораду!
Тема, дійсно, актуальна. Актуальність цю просто необхідно прослідкувати під час вивчення твору, провести паралелі з сучасністю: чи змінилося щось зараз, чи люди недосконалі у тих самих позиціях?
На увагу заслуговують форми роботи, які запланував учитель: ментальна карта, опитувальник, анкети тощо. Учитель знає, чим зацікавити і мотивувати дітей.
Буклет трішки перевантажений фоновою картиною і може важко сприйматися. Там потрібно щось інше підібрати
Буклет буде доопрацьовуватись: фон буде світлішим. То була аматорська спроба створення фону. Дякую!
Мої вітання, пані Анастасіє! Гадаю, що кількість позитивних відгуків говорить сама за себе: по-перше, Ви запланували дійсно цікавий проект, а по-друге — детально описали всі етапи роботи над проектом. А ще Ваш проект лише виграв би, якби в стислому описі було зазначено, що учні створять переконливий перелік порад батькам та дітям для покращення взаємовідносин у родині з результатами проекту обраної теми («Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько. Поради батькам та дітям»). Також варто уточнити, з допомогою якого ресурсу учні створюватимуть ментальну карту (додати посилання), та додати лінк на презентацію учителя.
Успіхів Вам у реалізації запланованого проекту!
Посилання для створення ментальної карти є у плані вивчення теми у розділі "Інтернет-ресурси". Звичайно, ще потрібно доопрацьовувати цей урок, бо постійно виникають нові ідеї. Щиро дякую за відгук!