Портфоліо Дорошенко Анни з теми "Де дружніші - там і сильніші" (І.Франко. "Захар Беркут")

Портфоліо Дорошенко Анни з теми "Де дружніші - там і сильніші" (І.Франко. "Захар Беркут")
Назва навчальної теми

"Де дружніші - там і сильніші" (І.Франко. "Захар Беркут")

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Українська література

Історія України, українська мова, інформатика

Вік учнів, клас

12 років, 7 клас

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Проект призначений для учнів 7 класу, реалізується в ході вивчення теми з української літератури І.Франко. «Захар Беркут».

Протягом роботи над проектом учні працюють в групах «Історики», «Літературознавці», «Мовознавці», «Аналітики», досліджуючи різні аспекти твору. У ході роботи учні використовують Інтернет-ресурси, працюють з додатковою літературою, вчаться співпрацювати. Підсумком їхньої роботи стане відповідь на ключове питання проекту – «У чому наша сила?», а кінцевим продуктом буде буклет з порадами щодо згуртування класного колективу та збірник прислів’їв та приказок про згуртованість, єдність.

План вивчення теми (вставити файл)
Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Використання запитань впродовж вивчення теми для з’ясування розуміння учнями ключового та тематичних запитань, а також інших важливих проблем твору. Визначення попередніх знань учнів щодо теми та того, що саме вони знають про події повісті «Захар Беркут» відбувається при заповненні ними Діаграми Вена та таблиці З-Х-Я-Д. Під час заповнення свого блогу, який ведуть учні впродовж вивчення теми, вони мають використовувати Контрольний список для блогу, який допомагає їм ставити свої навчальні цілі і аналізувати власне навчання. Періодичний перегляд та читання їх записів та коментарів дозволяє оцінити розуміння учнів і, при необхідності, скеровувати їх навчання в потрібному напрямку. 

Під час роботи у групах вони будуть використовувати Контрольний список групової роботи, який потрібен учням для того, щоб оцінити вклад кожного у групову роботу та Контрольний список самоспрямування у навчанні. Для представлення своєї роботи учні створюють презентацію, використовуючи Критерії оцінювання презентації.

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

Завдання для дослідження:

  1. Вивчити особливості громадського устрою с. Тухля.

  2. Виявити чинники, які сприяють згуртуванню тухольської громади.

  3. Провести опитування серед однолітків, щодо визначення ними умов згуртування колективу.

  4. Порівняти тодішні чинники з сьогоденними.

  5. Розробити критерії та визначити, яким повинен бути ватажок громади


Для виконання завдань дослідження учні будуть використовувати Інтернет для:

  • пошуку інформації

  • створення опитувальника для інших учнів школи, батьків (чинники згуртування колективу)

  • відозв’язку з учнями села Тухля

  • онлайн-спілкування з іншими учасниками групи

  • спілкування в соціальній мережі

  • онлайн-спілкування з учителем

Для виконання завдань дослідження вчитель буде використовувати Інтернет для:

  • контролю за роботою учнів

  • онлайн-спілкування з учнями

На початку роботи над проектом вчитель розробляє буклет про метод проектів ( сторінка 1, сторінка 2), який призначений для батьків учнів, щоб ознайомити їх з методом проектів і дати зрозуміти, навіщо цим займаються їхні діти. Далі знайомить учнів з темою проекту, ключовим та тематичними запитаннями за допомогою підготовленої презентації. Об’єднує учнів у групи, дає кожній завдання. Група «Історики» досліджуватиме історичний час твору, історичні події; «Мовознавці» збиратимуть і тлумачитимуть діалектизми та незрозумілі слова , які зустрічаються у тексті; «Літературознавці» характеризуватимуть образи, досліджуватимуть проблематику твору; «Аналітики» будуть аналізувати матеріал, щоб дати відповідь на ключове питання. У перший день проекту кожна група створює власний блог і веде його протягом усього часу роботи над проектом. Кожного дня учасники певної групи роблять дописи у своєму блозі, де записуть пройдені етапи роботи, обговорюють труднощі чи успіхи. Учні працюють над проектом: читають текст, збирають відповідний матеріал, обговорюють проблемні питання з учасниками своєї групи. Вчитель спілкується з учнями, допомагає у вирішенні труднощів, дає поради. Учні розробляють опитувальник, працюють зі своїм матеріалом, усувають помилки та недоліки.

Вчитель обговорює з учнями історичний час твору, проектує тодішню ситуацію на сьогодення, пов'язує з життям учнів.

Учн ішукають інформацію в Інтернеті: біографію І.Франка, повний текст твору, критичні статті, ілюстрації, відео- та аудіофайли.

Відомості про автора
Ім'я, прізвище

Дорошенко Анна Олександрівна

Фах, навчальний предмет

Учитель української мови та літератури

Навчальний заклад

Інгульська ЗШ І-ІІІ ступенів

Місто\село, район, область
село Інгульське, Устинівський район, Кіровоградська область

6 коментарів

На уроці учні мають можливість спілкуватися онлайн, а саме: з іншими учасниками групи, з вчителем, жителями селя Тухля. Це є великим плюсом під час проведення дослідження теми!
Проводячи опитування серед однолітків, учні розвиватимуть комунікативні навички, а досліджуючи — вміння співпрацювати.
Я б порадила зробити загальний блог для усіх дослідницьких груп (а не для кожної окремо): учні будуть спілкуватися не тільки в межах своєї групи, а і поза її межами, зможуть бачити та відстежувати результати своєї діяльності.
Для учнів 7 класу такий урок буде чимось новим та сучасним у порівнянні зі звичайними уроками!

Дякую за відгук, візьму до уваги Ваші поради!
Можливо, у 7 класі учням важко буде вести окремий блог для кожної дослідницької групи. Але, на мою думку, це не впливає на результат роботи в проекті. Проект цікавий та актуальний. Молоде покоління повинно повірити у силу свого народу і свою силу. Успіху Вам!
Дякую, дуже приємно отримувати коментарі від досвідчених учителів!
Мої вітання, Анно Олександрівно! Вам вдалося спланувати актуальний та значущий проект для своїх учнів, завдяки якому вони не лише повірять в силу свого народу, але й згуртуються в колективі. Мені імпонує те, як Ви спланували використання різних Інтернет-сервісів для спілкування, співробітництва, а, отже, й для формування навичок 21 століття. А ще Ваші учні підійдуть до вирішення проблеми комплексно: і читатимуть твір, і вивчатимуть історичні джерела, і аналізуватимуть та синтезуватимуть отриману інформацію. На мою думку, Ваш проект лише виграв би, якби розділ «Діяльність учнів та вчителя» в плані і на стіні співпадали, були описані в хронологічній послідовності і відповідали стислому опису (зверніть увагу: про діяльність групи «Художники» згадується виключно в стислому описі). А ще дуже хотілося б побачити буклет з порадами, розміщений на учнівському блозі (до речі, блог повинен містити не лише коротенькі дописи, але й інформацію про те, як тривала робота і які результати було отримано).
Успіхів Вам у реалізації проекту з учнями!
Дякую за коментар, обов'язково попрацюю над недоліками!