Портфоліо Самонової Валентини з теми "Троянди Шевченкового кохання"

Портфоліо Самонової Валентини з теми "Троянди Шевченкового кохання"
Назва навчальної теми

Троянди Шевченкового кохання

 
Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Українська література, образотворче мистецтво, інформатика

Вік учнів, клас

9-Б клас, 13-14 років

Стислий опис проекту 

Проект призначено для учнів 9-го класу. Розрахований на два тижні. Учні досліджують життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка, звертаючи увагу на твори Шевченка, породжені коханням. Учні готують презентації та буклети, у яких розкривають Шевченка не як борця за волю народу, а як звичайну людину, якій не чужі звичайні людські пристрасті.   

План вивчення теми 

план

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Використання запитань впродовж вивчення теми для з’ясування розуміння учнями Основних запитань, а також інших важливих проблем щодо творчості Шевченка. Визначення попередніх знань учнів щодо теми та того, що саме вони знають про Шевченка не борця, а звичайну людину відбувається при заповненні ними Радіальної діаграми  та таблиці З-Х-Я-Д. Під час заповнення свого блогу, який ведуть учні впродовж вивчення теми, вони мають використовуватиФорму оцінювання блогу, яка допомагає їм ставити свої навчальні цілі і аналізувати власне навчання. Періодичний перегляд та читання їх записів та коментарів дозволяє оцінити розуміння учнів і, при необхідності, скеровувати їх навчання в потрібному напрямку. 

Запросіть учнів використовувати алгоритм діяльності для того, щоб допомогти їм  на етапах проведення мозкової атаки, планування, впровадження своїх планів. Цей алгоритм також частково може слугувати документом для підсумкового оцінювання їх роботи. Учні також використовують Форму оцінювання з балами, за якою вони мають створювати презентацію, та Форму оцінювання з балами, за якою вони можуть створювати буклет.

До закінчення створення презентацій та буклетів потрібно призначити спеціальні консультації, бесіди з вчителем та однокласниками, щоб надати авторам публікацій зворотній зв’язок щодо покращення презентації робіт. Дайте можливість  учням ознайомитися з думками та пропозиціями інших та надайте час та допомогу для виправлення чи редагування вже створених  презентацій та буклетів.

Ці форми також будуть використані і для підсумкового оцінювання. Оцінити учнів можна і під час підсумкового обговорення Ключового запитання – Чому, на вашу думку, Тарас Шевченко не створив власної родини?

Діяльність учнів та вчителя 

Перед початком роботи над проектом учитель визначає рівень обізнаності учнів з темою за допомогою опитувальника

На першому етапі проекту учитель ознайомить учнів з завданнями; розподіляє на групи згідно таких напрямків:

– бібліографи-художники

– бібліографи–літературознавці

 При виконанні дослідницьких завдань учні шукатимуть інформацію в інтернеті (відомості про Шевченка, перегляд репродукцій картин Шевченка-художника), будуть користуватисялітературознавчим словником.

Учням буд представлено зразок буклету (сторінка 1, сторінка 2), підготовлений учителем для вчителів. За цим буклетом учні можуть ознайомитися основними вимогами до підготовки проектів, з одним із варіантів оформлення буклету

 Група «Бібліографи-художники» створюватиме або підбиратиме репродукції картин Шевченка відповідно до поданого завдання

 Група «бібліографи–літературознавці» аналізуватиме вірші, присвячені тим жінкам, які ставали предметом закоханості Шевченка.

 Учитель готує алгоритми дій учнів кожної групи

Для виконання роботи учні створюють власний блог, у якому будуть ділитися думками щодо проекту і його виконання. Блог створюється на сервісах Googlе

 Результати роботи будуть оформлені у вигляді буклетів або презентацій (на вибір учнів). Форму презентування робіт учні обговорюють з учителем

 На заключному етапі учитель проводить урок-узагальнення за темою. Після представлення  учнями своїх напрацювань учитель пропонує вправу для перевірки засвоєння учнями знань.

 На заключному етапі вчитель оцінює роботу учнів за поданими зразками:

критерії оцінювання публікації: https://drive.google.com/a/schooll10.klasna.com/file/d/0B526efl52XXTRWhTS3pRdk9Dalk/view?usp=sharing

 критерії оцінювання презентації:

https://drive.google.com/a/schooll10.klasna.com/file/d/0B526efl52XXTbUdIeWJiOFQzcDA/view?usp=sharing

 Чіткий послідовний опис діяльності учнів в ході вивчення теми та реалізації проектів – обсяг та послідовність вправ і пояснення того, як учні задіяні у плануванні власного навчання

Відомості про автора
Ім'я, прізвище

Самонова Валентина Григорівна

Фах, навчальний предмет

Учитель російської мови та літератури, української мови та літератури

Українська мова ті література

Навчальний заклад

Кіровоградська загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 10

Кіровоградської міської ради Кіровоградської області

Місто\село, район, область
Кропивницький

4 коментаря

Дуже цікавий та актуальний проект. Вчитель врахувала вікові особливості учнів та дібрала відповідний матеріал для вивчення теми, інструменти оцінювання та склала план роботи над проектом. Назва проекту звучна, мелодійна. Запропоновані форми роботи цікаві та продуктивні.На мою думку, актуальним було б проведення паралелі з сучасним життям. Бо сучасні молоді люди часто не знають, як висловити свої почуття і для чого вивчали твір. Загалом саме така форма роботи є сучасною, тому бажаю Вам успіху у професійній діяльності.З повагою Оксана Яценко.
Дякую! Візьму до уваги при розробці остаточної форми проекту
Мої вітання, Валентино Григорівно! Гадаю, Вам вдалося спланувати цікавий для учнів проект, адже для 14-річних підлітків питання кохання є надзвичайно актуальним і хвилюючим. А ще Ви пропонуєте дітям незвичне для них бачення відомого художника — не як патріота, борця за волю та справедливість, а як лірика. Та я гадаю, що Ваш проект став би ще кращим, якби Ви відкрили доступ до опитувальника та плану вивчення теми; додали посилання на учнівський блог, в якому розкриті всі етапи виконання дослідницьких завдань разом із результатами та висновками такої діяльності; додали посилання на презентацію учителя про основні ідеї проекту. Та найголовніше — зв’язати діяльність в проекті з реальним життям учнів, показати, що вивчення літератури їм потрібне для життя, чи не так?
Успіхів Вам і натхнення!
перегляну ці моменти